ההנהגה הרוחנית של העדה על ציר הזמן

עד שנת 1795
כיפת שיח עלי פארס
עד שנת 1795

שיח מחמד חסן טריף ז"ל

המנהיג הרוחני הראשון ממשפחת טריף, מונה לתפקיד לאחר וויתורו של השיח מחמוד נפאע על התפקיד לאחר מותו של שיח עלי פארס עליו השלום וזאת בשל דאגתו וטיפולו של השיח טריף בשיח עליו במשך ימי חייו. מיד לאחר מינויו החל השיח מחמד לפעול למען העדה אל מול השלטונות העות'מאניים באיזור ובכך השיג מעמד מיוחד לעדה הדרוזית. השיח מחמד טריף דאג לסייר בין הכפרים בכרמל ובגליל ולהכיר את התושבים. לאחר מותו הוכרז על בנו סלימאן למנהיג הרוחני הבא של העדה.

עד שנת 1833
נפוליאון
עד שנת 1833

שיח סלימאן מחמד טריף ז"ל

המנהיג הרוחני השני ממשפחת טריף, מונה לתפקיד לאחר מות אביו מחמד טריף (מנהיג העדה הרוחני לפניו שדאג ללמדו את התפקיד כנדרש). כמו אביו גם הוא דאג לסייר בכל הכפרים הדרוזים ולדאוג לרווחת התושבים בכרמל ובגליל. דאג לשמור על קשר חם עם הדרוזים בלבנון וסוריה ועזר בקידום מעמד העדה באזור. אחד האירועים המרכזיים שהתרחשו בזמן כהונתו הינו המצור של נפוליאון על העיר עכו, כאשר ראה נפוליאון שהוא לא מצליח להיכנס לעיר עכו וביקש את עזרתם של התושבים הדרוזים, שיח סלימאן יחד עם מנהיגים דרוזים נוספים סירב לקבת הבקשה והחליט לא להתערב. בשנת 1811 קרתה הגירה המונית של דרוזים מחלב (ההגירה החלבית) לאיזור לבנון ופלסטין בשל התקפות נוראיות מצד תושבים באיזור על הדרוזים. לשיח סלימאן היה תפקיד מרכזי בקליטתם של המהגרים שבאו בהמוניהם ודאג לעזרתם ורווחתם.

1833-1864
שיח אמין טריף (1)
1833-1864

שיח מחמד סלימאן טריף ז"ל

קיבל את ההנהגה הרוחנית על העדה באחת התקופות הקשות שעברו על העדה הדרוזית. בלבנון הדרוזים הותקפו ועברו התגרות מצידו של בשיר אלשהאבי וגם היתקלויות רבות בין הדרוזים והנוצרים באיזור שבעקבותיו שני הצדדים ספגו אבדות רבות, וכאשר הנוצרים זכו לגיבוי מצד השלטונות והמדינות האירופאיות הנוצריות הדבר גרם להמון משפחות דרוזיות להגר לכפרי הכרמל והגליל ולשיח מחמד סלימאן טריף עזר בכל מה שאפשר על מנת לשכן את המשפחות באיזור. כמו כן, בסוריה, הדרוזים התקשו בזמן המפכה של איברהים באשא (בנו של עלי באשא שליט מצריים) שהיתה בעיצומה. בזמן המהפכה המון משפחות היגרו לאיזור הרי הכרמל ןהגליל והשיח מחמד סלימאן עזר להם להתאקלם ולשכן אותם. השיח מחמד סלימאן עזר בשיקום ותחזוקת המקומות הקדושים לדרוזים באיזור.

1849-1889
קבר נביא שועייב עליו השלום (יתרו)
1849-1889

שיח מהנא מחמד טריף ש"ל

המנהיג הרוחני הרביעי ממשפחת טריף, מונה לתפקיד לאחר מותו של שיח מחמד סלימאן טריף ז"ל. הבכור מבין אחיו. התמנה לתפקיד לאחר מות אביו מחמד טריף ז"ל. קראו לו "אלסייד" עקב הישגיו הרבים.  בתקופתו הגדיל ושיקם את מתחם הקבר של הנביא שועייב שהיה קטן ולא יכל להכיל המון מבקרים. הלך לעולמו בשנת 1889 ונקבר ליד הקבר של השיח עלי פארס ע"ש.

עד שנת 1928
שיח טריף מחמד טריף
עד שנת 1928

שיח טריף מחמד טריף ז"ל

המנהיג הרוחני החמישי ממשפחת טריף, מונה לתפקיד בשנת 1889. עבד המון מול השלטונות העות'מאניים להכרה בעדה הדרוזית כעדה עצמאית וביקש למנות "קאדי שרעי" לעדה כמו שאר הדתות והצליח בכך בשנת 1990 כאשר הוכרזה כעדה רשמית עצמאית בפעם הראשונה בתולדותיה.

1928
שיח' אמין טריף כפר ג'וליס
1928

שיח' אמין טריף ז"ל

בשנת 1928 שיח' אמין טריף יורש את תפקיד המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית לאחר שאביו ראש העדה השיח' מחמד טריף נפטר. שיח' אמין טריף, חתן פרס ישראל על תרומה נכבדת לעדה הדרוזית ולמדינת ישראל ושותפות בין הדתות, היה ראש העדה הדרוזית ומנהיגה הרוחני במשך שנים ארוכות, עד יום מותו. אחוזת הקבר שלו נמצאת בג'וליס. במלאת 60 שנה להנהגתו, התכנסו ראשי העדה הדרוזית והכתירו אותו כמנהיגה הבלעדי של הדרוזים בכל המזרח התיכון.